Ofte stillede spørgsmål

Her på siden, har vi forsøgt at samle svar på de spørgsmål vi oftest bliver stillet. Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, kan du gå til vores kontaktside her.

Hvor lang er leveringstiden?

Nogen varer leveres direkte fra vores leverandører – andre fra vores eget lager. Som udgangspunkt er alle varer klar til at blive afsendt, og at de typisk bliver det samme dag, eller førstkommende hverdag. Derfor kan du forvente at modtage dine varer inden for 1-3 hverdag. Skulle det ske at en vare ikke er på lager, vil vi straks kontakte dig med en forventet leveringsdato.

Hvordan leveres varen(e)?

Når du gennemfører din bestilling, har du mulighed for at vælge forskellige leverings former.

Nærmeste udleveringssted

Din bestilling vil blive leveret til nærmeste PostNord udleveringssted. Du modtager en besked via mail ellers SMS, når pakken er klar til afhentning. Det er derfor vigtigt at du skriver de korrekte kontaktoplysninger. Vær opmærksom på, at afhentes pakken ikke inden for en vis tid, bliver den sendt retur.

Levering til døren

Din bestilling leveres til døren. Du vil løbende blive underrettet, med forventet leveringstid. Du får også her mulighed for at vælge et sted som pakken kan stilles, hvis du ikke er hjemme. Såfremt du ikke vælger et sted til pakken, og PostNord ikke kan træffe dig hjemme, bliver pakken lagt til afhentning, på nærmeste udleveringssted.

Afhentning i Brørup

Det er muligt at vælge afhentning på vores adresse i Brørup. Vær dog obs. på at der må påregnes en ekspeditionstid på 1-3 hverdage, da vi ikke har alle varer på lager her. Du kan IKKE afhente, før du har fået besked om at ordren er klar til afhentning.

Hvad koster leveringen?

DANMARK

Hvad leveringen koster, afhænger af hvilken leveringsmetode du benytter, samt hvor meget du har købt for.

Uden omdeling:

Vælger du denne fragtmetode, bliver din ordre leveret til nærmeste PostNord udleveringssted.

Ordrebeløb ex. fragt under 1200,-: 59,-
Ordrebeløb ex. fragt over 1200,-: 0,-

Med omdeling:

Vælger du denne fragtmetode, bliver din ordre leveret til nærmestetil din hoveddør.

Ordrebeløb ex. fragt under 2000,-: 99,-
Ordrebeløb ex. fragt over 2000,-: 0,-

Afhentning i Brørup

Ønsker du at afhente i Brørup, opkræver vi et gebyr herfor på 39,- på ordrer under 1200,- – Bemærk: Det er IKKE muligt at afhente, før du har modtaget en mail om at varen(e) er klar til afhentning.

Er det muligt at afhente varer?

Det er muligt at afhente varer på vor adresse i Brørup. Vær dog obs. på at der må påregnes en ekspeditionstid på 1-3 hverdage, da vi ikke har alle varer på lager her. Du kan IKKE afhente, før du har fået besked om at ordren er klar til afhentning.

Vi anbefaler at du vælger at få varene sendt. Der kan KUN afhentes ordrer, som er bestilt via webshoppen.

Som udgangspunkt anbefaler vi, at du vælger at få dine varer sendt.

Hvilke betalingmidler kan anvendes?

Hos DKMarine.dk tilbyder vi en række forskellige betalingsmuligheder. Fælles for alle betalingsmuligheder er, at det er 100% gebyrfrit at betale hos os.

Vi modtager følgende betalingsmidler:

  • MobilePay
  • Visa
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Maestro
  • Bankoverførsel*
  • Netto Kontant 8 dage**
  • EAN Fakturering (30 dage)**

**  Betalingsmetoden Netto Kontant 8 dage, er forbeholdt selskaber, og kan ikke benyttes af enkeltmandsvirksomheder samt I/S. Derudover er det kun selskaber, med tilgængelige regnskaber, der kan benytte denne mulighed. Vi forbeholder os retten til, uden begrundelse, at afvise køb på kredit.

Skal du bruge andre betalingsbetingelser end Netto kontant 8 dage, bedes du kontakte os inden bestilling.

Ved manglende betaling, pålægges rykkergebyr på kr. 100,- pr. rykker, samt et kompensations gebyr på kr. 310,-, samt rente på 7% for 1. overskridelsesdag.

For EAN betaling, kræves der et gyldigt EAN nummer. Betingelserne er de samme, som for Netto Kontant 8 dage – Dog er betalingsfristen 30 dage.

Hvornår hæver i pengene fra min konto?

Det gør vi umiddelbart efter afsendelse af varen – Eller efter leverandøren har afsendt varen.

Er der gebyr på betalinger?

Nej, vi opkræver ikke gebyr for betaling.

Hvor lang returret har jeg?

365 dage – Læs betingelserne herunder.

Vi forstår godt man kan komme til at bestille det forkerte. Hos DKMarine.dk, har vi følgende politik for returret:

Der er ikke returret på metervarer.

Varer i ubrudt emballage

Har du ikke åbnet varen, tager vi den gerne retur inden for 90 dage. Du skal dog selv afholde omkostninger til returnering.

Er der gået under 30 dage fra modtagelse, returnerer vi hele beløbet.
Er der gået mellem 30 & 90 dage, udsteder vi et tilgodebevis på beløbet.
Er der gået mellem 90 & 365 dage, tilbyder at udstede et tilgodebevis på 50% af beløbet.

Varer i brudt emballage

Har du brudt emballagen, følger vi gældende lovgivning på området, for returret. Du har 14 dages returret, men evt. værdiforringelse modregnes i returbeløbet. Du er dog velkommen til at kontakte os for at få en vurdering – Vi er til at snakke med.

Generelt om returnering

Uanset hvad grunden til returnering, i forbindelse med fortrydelse, er det vigtigt at varen sendes det rigtige sted hen. Returvarer sendes til:

DKMarine V/Mickey Rasmussen
Vestre Maltvej 13
6650 Brørup

Det er vigtigt at du noterer ordrenummer på pakken, samt sender pakken sporbar, med omdeling.

Hvordan får jeg pengene retur

Du får altid penge retur på samme måde som du har betalt. Har du betalt med kort, får du pengene retur til samme konto, som der er betalt fra.

Har du betalt med MobilePay, har du “bagved” betalt med samme kort – Derfor skal du tjekke din bankkonto, for at se pengene retur. Det kan ikke ses i MoblePay app´en.

Jeg har sendt en vare retur - Hvornår får jeg pengene retur?

Fra vi har modtaget varen, vil der typisk går 3-4 hverdage, før pengene er retur, forudsat at alt er som det skal være.

Har du ikke modtaget pengene 6 hverdage, efter varen er modtaget hos os, så send en mail til mail@dkmarine.dk med dit ordrenummer & Track & Trace.

Har du stadig spørgsmål?

Gå til vores kontaktside

Kontakt DKMarine.dk